| |
| UZEP: A CLOUD-BASED DISTANCE EDUCATION PLATFORM FOR HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS |
| |
| Relationship between Game Addiction and Gamification User Types |
| |
| Are Reality, Simulation, and Augmented Reality Interchangeable? |
| |
| Relationship between chronotypes, personality traits, and phubbing levels in university students |
| |
| Digital distraction levels of university students in emergency remote teaching |
| |
| Examining the role of English language proficiency, language learning anxiety, and self-regulation skills in EMI students’ academic success |
| |
| Relationship between burnout levels of nurses and their circadian preference, sleep quality, and personality traits |
| |
| The Effect of Gender, Grade, Time and Chronotype on Computational Thinking: Longitudinal Study |
| |
| STUDENT BARRIERS TO ONLINE LEARNING AS PREDICTORS OF PERCEIVED LEARNING AND ACADEMIC ACHIEVEMENT |
| |
| Investigating the impact of linguistic and non-linguistic factors on EMI academic success |
| |
| Investigating the relationship between personality, chronotype, computer game addiction, and sleep quality of high school students: A structural equation modelling approach |
| |
| The influence of chronotype, personality, sex, and sleep duration on Facebook addiction of university students in Turkey |
| |
| The relationship of smartphone addiction with chronotype and personality structures in university students |
| |
| Examining the Relationship among Internet Parental Style, Personality, and Cyberbullying/Victimization |
| |
| The effects of empathy and circadian preference on cyberbullying of adolescents in Turkey |
| |
| Durumsal Duygular Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
| |
| Adaptation of the Short Form of the Intrinsic Motivation Inventory to Turkish |
| |
| Adaptation of the Morningness–Eveningness Stability Scale improved (MESSi) into Turkish |
| |
| Öğretmenler için Otantik Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeği: Geçerlik veGüvenirlik Çalışması |
| |
| Pedagojik formasyon öğrencilerinin kişilik yapıları ile transaksiyonel uzaklık algıları arasındaki ilişki |
| |
| The effects of empathy and circadian preference on cyberbullying of adolescents in Turkey |
| |
| Investigation of high school students’xx ınternet parental styles in relation with several variables |
| |
| Children’s age and gender differences in internet parenting styles |
| |
| The scales for acceptance, usability, and satisfaction for web-based monitoring and support systems. |
| |
| Adaptation of the Morningness\u2013Eveningness Stability Scale improved (MESSi) into Turkish |
| |
| The scales for acceptance, usability, and satisfaction for web-based monitoring and support systems |
| |
| Öğretmenler için Otantik Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
| |
| The effects of empathy and circadian preference on cyberbullying of adolescents in Turkey |
| |
| Öğretmenlerin Cinsiyet, Kıdem, İnternet Kullanım Becerisi Ve Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Hizmetiçi Eğitimdeki Başarılarına Etkisi |
| |
| Öğretmenlerin Cinsiyet, Kıdem, İnternet Kullanım Becerisi ve Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Hizmet içi Eğitimdeki Başarılarına Etkisi |
| |
| Öğretmenlerin Cinsiyet, Kıdem, İnternet Kullanım Becerisi Ve Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Hizmetiçi Eğitimdeki Başarılarına Etkisi |
| |
| Gifted and non-gifted students’ diurnal preference and the relationship between personality, sleep, and sleep quality |
| |
| Türkçe ve İngilizce Öğretmenliği Bölümü ÖğrencilerininWeb Pedagojik İçerik Bilgilerinin Karşılaştırılması |
| |
| Methodological Trends of the Distance Education Theses Published in Turkey from 2005 to 2014: A Content Analysis |
| |
| Beş Faktör Kişilik Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanmasi |
| |
| Türkiye’de Yayınlanan Dergilerdeki Sanal Zorbalıkla İlgili Makalelerin Yöntemsel Eğilimlerinin İncelenmesi |
| |
| Beş Faktör Kişilik Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması |
| |
| Çevrimiçi öğrenmede öğrenci engelleri ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması |
| |
| The role of chronotype on Facebook usage aims and attitudes towards Facebook and its features |
| |
| Comparing web pedagogical content knowledge of Turkish and English language teaching department students |
| |
| ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENMEDE ÖĞRENCİ ENGELLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI |
| |
| EVALUATION OF CEIT CURRICULUM IN UNIVERSITIES WHICH FOLLOWED DIFFERENT CURRICULUM TOWARD STUDENTS OPINIONS |
| |
| Aile Tutumlarına Göre Ortaöğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi |
| |
| Türkiye’de 2005-2014 Yılları Arasında Yayınlanan Uzaktan Eğitim Tezlerindeki Yöntemsel Eğilimler: Bir İçerik Analizi |
| |
| Gifted and non-gifted students diurnal preference and the relationship between personality, sleep, and sleep quality |
| |
| FARKLI BÖTE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SORUNLARI VE MESLEKİ KAYGILARININ İNCELENMESİ |
| |
| Comparing Web Pedagogical Content Knowledge of Turkish and English Language Teaching Department Students |
| |
| Aile Tutumlarına Göre Ortaöğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi |
| |
| Aile Tutumlarına Göre Ortaöğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi |
| |
| Beş Faktör Kişilik Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanmasi |
| |
| Aile Tutumlarına Göre Ortaöğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi |
| |
| Türkiye’de yayınlanan dergilerdeki sanal zorbalıkla ilgili makalelerin yöntemsel eğilimlerinin incelenmesi |
| |
| An Examination of Elementary School Students' Parental Style and Parental Internet Style with Respect to Various Variables |
| |
| Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler |
| |
| Morningness-Eveningness Preference, Sleep Variables and Academic Achievement of Children and Adolescents |
| |
| Smartphone addiction proneness in relation to sleep and morningness eveningness in German adolescents |
| |
| Is problematic mobile phone use explained by chronotype and personality |
| |
| Examining the relationship to gender and personality on the purpose of Facebook usage of Turkish university students |
| |
| Investigating teaching social and cognitive presence of students in synchronous online environments |
| |
| 2009 2013 yılları arasında uzaktan eğitim dergilerinde yayınlanan makalelerin yöntemsel açıdan incelenmesi |
| |
| Psychometric properties of sleep quality scale and sleep variablesquestionnaire in Turkish student sample |
| |
| Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine eleştirel bir bakış Problemler beklentiler ve çözüm önerileri |
| |
| Öğretmenlik uygulamasına destek vermek için geliştirilecek bilişim sistemine yönelik ihtiyaç analizi sonuçları |
| |
| Examining technological pedagogical content knowledge of teachers teaching Turkish to bilingual students in France p Fransa da iki dilli öğrencilere Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi |
| |
| Sanal zorbalık farkındalık ölçeği Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması |
| |
| Öğretmenlerin bilgisayar oyun bağımlılık düzeylerini yordayan değişkenlerin incelenmesi |
| |
| Developing the smart phone addiction scale and its validity and reliability study |
| |
| Öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
| |
| Interaction structure social presence and satisfaction in online learning |
| |
| Structural Equation Modeling towards Online Learning Readiness Academic Motivations and Perceived Learning |
| |
| Modeling Pre Service Teachers Perception of Future Internet Usage for Professional Educational Purposes |
| |
| Online Learning Students Perceptions of the Community of Inquiry Based on Learning Outcomes and Demographic Variables Opa anje istra iva ke zajednice polaznika online te aja utemeljeno na ishodima u enja i demografskim varijablama |
| |
| Effects of longitude latitude and social factors on chronotype in Turkish students |
| |
| Morningness eveningness and the environment hypothesis A cross cultural comparison of Turkish and German adolescents |
| |
| An item response theory analysis of the community of inquiry scale |
| |
| Morningness\u2013eveningness, Big Five and the BIS/BAS inventory |
| |
| The Psychometric Properties of t he Technological Pedagogical Content Knowledge Scale |
| |
| ALGILANAN ÖĞRENME ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYA |
| |
| Secondary School Students Tablet Computer Acceptance and Readiness A Structural Equation Modelling |
| |
| Acceptence of TPC Scale Validity and Reliability Study |
| |
| A Longitudinal and Cross Sectional Research on the Learning Approaches and Transactional Distance in Students of Blended Learning |
| |
| The influence of personality and chronotype on distance learning willingness and anxiety among vocational high school students in Turkey |
| |
| Examining internet usage aim and internet parental style of elementary school students in terms of various variables |
| |
| Internet Addiction and Its Relationship to Chronotype and Personality in a Turkish University Student Sample |
| |
| Age and gender differences in morningness eveningness in Turkish adolescents and young adults |
| |
| Morningness eveningness Big Five and the BIS BAS inventory |
| |
| Chronotype and academic achievement among online learning students |
| |
| Web 2 0 Tools and Educational Usage Self efficacy A Scale Development Study |
| |
| Relation between depression loneliness self esteem and internet addiction |
| |
| Computer Game Addiction in Adolescents and Its Relationship to Chronotype and Personality |
| |
| Orta Öğretim Öğrencilerin Psikolojik Belirtilere Göre Sanal Zorba ve Sanal Mağdur Düzeylerinin Yordanması |
| |
| Adaptation Motivation toward Web based Professional Development Scale and Examining Pre service Teachers Motivation toward Web based Professional Development Perception in Terms of Different Variables |
| |
| Uzaktan eğitim öğrencilerinin sorgulama topluluğu algılarının akademik motivasyon açısından incelenmesi |
| |
| Teknoloji ile öz-yönelimli öğrenme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması |
| |
| Öğretmen adaylarının web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi |
| |
| Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi |
| |
| Michael Graham Moore Eğitim teknolojisi alanına önemli katkılar sağlayan kişi |
| |
| An investigation of pre service teachers web pedagogical content knowledge with respect to department and gender |
| |
| The Research Proposal of Developing and Testing an Adaptive Learning System in Order to Increase the Primary School Students Awareness Regarding Teeth Health and to Reduce their Dental Anxiety |
| |
| The investigation of technological pedagogical content knowledge of pre service teachers |
| |
| Ekrandan okumanın ilköğretim 5 sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve okuma motivasyonu düzeylerine etkisi |
| |
| İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
| |
| Psychometric properties of the Turkish version of the composite scale of morningness |
| |
| Rehber öğretmenlerin sanal zorbalık farkındalıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi |
| |
| Çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri algıladıkları yapı ve etkileşim arasındaki ilişki |
| |
| Uzaktan eğitimde transaksiyonel uzaklığın öğrencilerin özyeterlilik algılarına etkisi |
| |
| A model for beliefs tool acceptance levels and web pedagogical content knowledge of science and technology preservice teachers towards web based instruction |
| |
| The effect of web based instruction on students web pedagogical content knowledge course achievement and general course satisfaction |
| |
| İlköğretim öğrencilerinin sanal zorba ve mağdur olma yaygınlığı |
| |
| Structural Equation Modeling in Readiness Willingness and Anxiety of Secondary School Students About the Distance Learning |
| |
| Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimde uzaktan eğitime yönelik inançları |
| |
| Üniversite öğrencilerinin grup çalışmalarında görevi ihmal etme ve grup çalışmalarına yatkınlıklarının incelenmesi |
| |
| Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersinin amaç ve etkinlikleri hakkındaki görüş ve önerileri |
| |
| Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri dersi öğretimine yönelik görüşleri üzerine nitel bir çalışma |
| |
| Uzaktan Eğitimde Uzaklığın Boyutları Ve Tasarımı Coğrafi Uzaklığa Karşın Transaksiyonel Psikolojik Ve İletişimsel Uzaklığın Azaltılması |
| |
| Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Oyun Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi |
| |
| Öğretmenlerin sanal zorbalık algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi |
| |
| Developing Transactional Distance Scale and Examining Transactional Distance Perception of Blended Learning Students in Terms of Different Variables |
| |
| İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi |
| |
| Ergenler İçin Bilgisayar Bağımlılığı Ölçeği |
| |
| Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi |
| |
| Öğretmen Adaylarının Meslek Bilgisi Alan Bilgisi Dersleri ve Öğretmen Olma İsteğine İlişkin Görüşleri |
| |
| Web Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği nin Türkçeye Uyarlaması |
| |
| Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği nin Türkçeye Uyarlaması |
| |
| Ortaöğretim öğrencilerinin sanal zorba ve mağdur olma düzeylerinin okul türü ve cinsiyet açısından incelenmesi |
| |
| İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi |
| |
| Investigating teachers Web 2 0 tools awareness frequency and purposes of usage in terms of different variables |
| |
| Sanal Zorba Kurban Ölçek Geliştirme Çalışması Akademik Bakış |
| |
| Öğretmenlerin Web 2 0 araçlarından haberdarlığı kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
| |
| Öğretmenlik Uygulaması Dersi Öğretmen Adayı Akran Değerlendirme Ölçeği Geliştirme Çalışması |
| |
| The Validity and Reliability Study of the Turkish Version of the OnlineTechnologies Self Efficacy Scale |
| |
| İnternet Bağımlılığı Testi |
| |
| İnternet Bağımlılığı Testi |
| |
| Web Tabanlı Öğretim Ortamındaki Öğrencilerin İnternet Bağımlılığını Etkileyen Faktörler |
| |
| Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği |
| |
| Students achievement motivation and computer anxiety level in differentweb based learning environments |
| |
| Farklı Web Tabanlı Öğretim Ortamlarında Öğrencilerin Başarı Motivasyon Ve Bilgisayar Kaygı Düzeyleri |
| |
| Web Tabanlı Öğretimde Yeni Araçlar Ve Etkileri Web 2 0 |
| |
| Web Tabanlı Öğretimde Yeni Araçlar Ve Etkileri: Web 2.0 |
| |
| Fen Bilgisi Dersinde Olaya Dayalı Öğrenme Yöntemi Bilişsel Stil ve Cinsiyetin Öğrenci Başarısına Etkisi |
| |
| Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönlendirme Düzeyleri |
| |
| Küreselleşme Bilgi Teknolojileri Ve Üniversite |
| |
| Öğretim elemanlarının internet kullanımında etik kurallara uyma düzeyleri |
| |
| Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik Düşünceleri |
| |
| Okul Deneyimi I Dersinin Öğrenme ve Öğretme Ders Teknolojisi Açısından Saptanması Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüş Birlikteliği Kocaeli Örneği |
| |
| Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım |
İletişim
mhorzum@sakarya.edu.tr+90 (264) 295 61 71